Jak je sice mnohým z nás známo, postavil si prý kdysi jakýsi dědeček od Cimrmanů Hospodu na mýtince, a učinil tak proto, že nechtěl, aby mu do ní chodili lidi, neboť byl vyhlášeným samotářem, který kolem sebe nikoho nesnesl, ale odjakživa toužil stát se hostinským. Jenže to je, jak je známo, pouze fikce, to je smyšlená divadelní hra. A smyšlený je tedy i ten zmíněný hostinský. Protože tak jako on si nikdo počínat nemůže. Logicky.
Když se někdo rozhodně ve skutečnosti podnikat, lidí se nestraní. Právě naopak touží po tom, aby jich k němu chodilo co nejvíce. A nejen aby sem lidé chodili, ale aby tu také utráceli peníze. Přičemž nemusí platit ‚zlotem‘, mohou využít i české a někdy i zahraniční peníze, platební karty, šeky…
Zákazníci jsou prostě pro každý podnik nezbytní, jenom díky nim si ten nabízející přijde na své, jenom díky nim si vydělá na existenci i provoz své firmy. Funguje to tak, a to nejen u nějakých těch kamenných provozoven, ale i na internetu. I internetový byznys musí vynášet, a proto se i v jeho zájmu musí investovat do propagace, bez níž by to tu nešlo.
A jak se propaguje na internetu? Samozřejmě nejedním způsobem, ale velice často formou PPC reklamy. Na tu sázejí ti, kdo chtějí skutečně efektivně oslovit velkou část společnosti, větší počet o jejich nabídku se zajímajících zákazníků, a kdo nechtějí platit za pouhou naději na úspěch, ale pouze za skutečně oslovené lidi. Což právě PPC reklama USA i celému zbytku světa nabízí. A tato propagace samozřejmě neosloví pouze Spojené státy, ale i libovolnou jinou končinu. Ona PPC reklama Rakousko také přesvědčuje k využití určité nabídky, a stejně působí PPC i jinde.
Propagovaní podnikatelé tu zaplatí za počet kliknutí na jejich reklamu ze strany zájemců, a mají jistotu, že se o nich bude vědět. A to je přece první předpoklad úspěšných internetových podnikatelských aktivit.