Ten, kdo se chce stát úspěšným na internetu, rozhodně nesmí pouze založit web a pak sedět se založenýma rukama a čekat, až se na něj usměje štěstí. Jakkoliv je totiž štěstěna vrtkavá, na někoho takového určitě žádné úspěchy nečekají. Ten může čekat třeba celou věčnost, a přesto se nedočká.
Tato skutečnost má své prozaické důvody. Zkrátka a dobře je třeba po založení webu učinit vše i pro to, aby byl tento dostatečně hojně navštěvovaný veřejností, což je jediná možná cesta, jíž lze získat zákazníky, ty, o něž tu jde. Bez návštěvnosti se nikdo o nabídce, jež je zveřejněna na takovém webu, nic nedozví, a pokud se o této neví, nikdo ji samozřejmě ani nevyužije. A web je pak zralý na zrušení nebo opuštění zklamaným majitelem.
Ovšem zajistit webu tolik potřebné návštěvníky rozhodně není jednoduchý úkol. To chce vědět, jak na to. Protože lidé sem sami nezavítají a osobně je sem žádný z majitelů nenažene. Na ty se musí jít od lesa. Totiž vlastně od optimalizace pro internetové vyhledávače.
Vyhledávače jsou totiž – jak už i sám jejich název napovídá – nástroji, které pomáhají dostat se hledající internetové veřejnosti na takové weby, na něž tato kvůli svým rozmanitým potřebám míří. Vyhledávače prošmejdí internet, přeberou to, co se zde nachází, a na přání lidí těmto představí nejprve to, co vypadá nejrelevantněji a nejdokonaleji, pak to méně, ještě méně, a nakonec minimálně dokonalé a relevantní. A právě optimalizace vyhledávače umí přesvědčit o tom, aby byl optimalizovaný web považovaný za dokonalý a byl tak hledajícím lidem předložen přednostně, před konkurenčními nabídkami. Samozřejmě za předpokladu, že je taková optimalizace provedena odborníky a dokonale.
Díky optimalizaci se tak zajistí webu přes internetové vyhledávače značná sledovanost. Díky níž je velká naděje, že se dostaví i vytoužené úspěchy, kvůli nimž weby logicky vznikají.