Automobily představovaly převratný vynález, který se využíval pro přepravu osob. Ovšem velmi záhy, již od roku 1900 se začaly pořádat také automobilové závody, které známe pod termínem Grand Prix. Jedná se o Velkou cenu a je to automobilový nebo motocyklový závod na okruhu, kterým se několikrát projíždí. Termín Grand Prix se používá jen na významné okruhy. Samozřejmě se jedná o nebezpečnou záležitost, která vyžaduje odvážné a statečné muže. Ale rozhodně nejen muže. Nemusíte být zrovna milovník motoristických sportů a určitě znáte jméno Elišky Junkové, slavné závodkyně. I když svou dráhu profesionální jezdkyně pověsila na hřebík v roce 1928, její jméno je slavné a známé dodnes.
Eliška se narodila do rodiny, s mnoha dětmi. Toužila po cestování, a proto se velmi pilně učila jazyky. V mladém věku nastoupila jako úřednice do banky, ale i nadále studovala jazyky a plánovala cestovat po světě. Vydala se na cesty, ale celníci jí neumožnili cestovat podle jejích představ. Nicméně se ve Francii seznámila se svým budoucím manželem Čeňkem Junkem, závodníkem. Moto sport se zalíbil také Elišce. Oba manželé byli fascinováni modelem Bugatti T30. Eliška se tajně přihlásila do autoškoly a úspěšně zvládla zkoušky. První závod absolvovala Eliška v roce 1923 jako spolujezdkyně svého manžela.
Časem začala ovšem jezdit sama za sebe a dokonce porazila i svého manžela. Velmi úspěšná byla nejen na závodech v Československu, ale velmi úspěšně si počínala také v mezinárodních závodech. Jako první žena vyhrála mezinárodní závod v absolutní klasifikaci. Jako druhá dojela v nejnáročnějším závodu ve švýcarském vrchu Klausenpass. Nejvýznamnějších úspěchů pak dosáhla na Sicílii. Zaslouženě získala přezdívku Královna volantu.
Rok 1928 sice vyhrála významný závod, ale přinesl do jejího roku strašnou tragédii. Její manžel na závodech v Německu na okruhu Nürburgringu, kde ona sama loni excelovala, měl smrtelnou havárii. Dostal smyk, byl vymrštěn z auta a hlavou narazil do skály. Rána byla pro Elišku tak traumatizující, že se závodní dráhou přestala. Přesto až do své smrti popularizovala motoristiku.